Chcesz się przebranżowić? Dowiedz się jakich pracowników szukają pracodawcy
Masz chęć i pomysł, aby się przebranżowić, ale nie wiesz dokładnie w jakim kierunku chcesz poprowadzić swoją nową karierę zawodową? Odwróć pytanie i zastanów się czego poszukują pracodawcy. Dzięki temu zwiększasz swoje szanse na dobrą i satysfakcjonującą pracę.
Chęć do pracy
Chociaż brzmi to komicznie, pracodawcy często akcentują konieczność zatrudnienia pracowników, którym się chce pracować. Małe bezrobocie, niedostateczna ilość kandydatów na rynku pracy i często pojawiająca się roszczeniowość i wysokie wymagania powodują, że pracodawca często obniża wymagania twarde i skupia się na zaangażowaniu i wewnętrznej motywacji pracowników. Pracownicy, którzy z zapałem chodzą do pracy i aktywnie uczestniczą w budowaniu firmy są doceniani.
Umiejętności komunikacyjne
Przekazywanie informacji, udzielanie instrukcji lub prezentowanie treści w sposób klarowny i jasny to klucz do skutecznego komunikowania się. Ciągły pośpiech i brak czasu mogą zakłócić poprawne komunikowanie się – pracodawcy często zwracają uwagę na to, czy pracownicy oraz zespoły potrafią rozmawiać ze sobą i przekazywać kluczowe informacje w sposób zrozumiały.
Praca w zespole
Zespoły międzynarodowe, które składają się z pracowników wchodzących na rynek pracy jak i niedługo odchodzących na emeryturę to coraz częstszy widok w przedsiębiorstwach. Różnorodność jest dużą zaletą, ale pod warunkiem, że jego członkowie potrafią skutecznie się ze sobą komunikować. Skuteczne i poprawne politycznie rozmowy oraz umiejętność wypracowania wspólnych rozwiązań są wysoko cenione przez pracodawców.
Języki obce
Kiedyś zarezerwowane dla międzynarodowych korporacji, języki obce obecnie są na liście wymagań praktycznie każdego stanowiska. Pracodawcy nie tylko biorą pod uwagę współpracę z zagranicznymi klientami, kontrahentami lub dostawcami, ale również znajomość języków obcych ułatwia komunikację w organizacji, do której zatrudniani są obcokrajowcy.
Odporność na stres
Umiejętność szybkiego i skutecznego reagowania oraz odporność w sytuacjach stresowych są wysoko na liście oczekiwań właścicieli firm. Świat biznesu w XXI wieku zwiększa tempo i powoduje, że obowiązki zawodowe wykonujemy szybciej i pod większym naciskiem. Pytanie o zadania wykonane pod wpływem stresu mogą się pojawić na rozmowie rekrutacyjnej.
Umiejętności cyfrowe
Uważane za standard, ale stale umieszczane jako wymóg w ogłoszeniach o pracę, umiejętności obsługi komputera, maszyn czy urządzeń, programów i aplikacji to must-have. Każde biuro i stanowisko pracy wymaga obsługi programów – w różnym stopniu zaawansowania. Warto przeczytać jakie programy lub aplikacje używane są w konkretnej firmie i zapoznać się z ich działaniem.
Zarządzanie zmianą
Znajomość procesu zarządzania zmianą w organizacji jest korzystna dla kandydata. Organizacje obecnie przechodzą zmiany, wdrażają nowe rozwiązania i wprowadzają nowe technologie. Z tych powodów umiejętność uczenia się i elastyczność oraz rozumienie przyczyn powstawania zmian jest przydatne kandydatowi.