Rozwój osobisty – nauka języków obcych

 

Rynek pracy z roku na rok staje się coraz bardziej konkurencyjny, dlatego też powinniśmy stale rozwijać swoje umiejętności, aby być atrakcyjnymi kandydatami dla pracodawców. 

Najprostszym sposobem podniesienia swoich kwalifikacji jest nauka języków obcych.

 

Unikalne języki są atrakcyjne, zwłaszcza jeśli pracodawca prowadzi interesy na rynkach zagranicznych. Jakie są najbardziej przyszłościowe języki obce, których warto się uczyć? 

Biegła umiejętność posługiwania się przynajmniej jednym językiem obcym, jest w stanie otworzyć bardzo wiele nowych możliwości na wielu płaszczyznach, a jednym z nich z pewnością są atrakcyjne warunki zatrudnienia. W związku z tym, że nauka nowego języka wymaga bardzo dużo czasu i systematyczności. Dlatego też należy mądrze wybrać, którego języka się nauczyć. 

Cieszącym się największą popularnością z pewnością jest język angielski.

 

Dzięki swojej powszechności, za jego pomocą można porozumieć się praktycznie na całym świecie. Ponadto znajomość tego języka otwiera praktycznie nieograniczony dostęp do materiałów edukacyjnych z całego świata, śledzenia bieżących informacji na zagranicznych blogach, a także prowadzenie interesów. Niestety ze względu też na swoją popularność nie podnosi on atrakcyjności kandydata w oczach pracodawcy. 

Jakie języki, więc warto poznać, żeby wyróżnić się na tle konkurencji?

 

W rankingach języków przyszłościowych przoduje: niemiecki, następnie francuski, niderlandzki oraz hiszpański. Znajomość drugiego języka obcego jest pomocna szczególnie w takich branżach jak zakupy, IT, administracja, czy też doradztwo. 

Na atrakcyjność danego języka wpływa przede wszystkim możliwość rozwoju osobistego i dostępność do materiałów edukacyjnych takich jak literatura fachowa artykuły, blogi i podcasty. Często wybiera się też język urzędowy kraju sąsiadującego, który ma duże znaczenie polityczne i gospodarcze. 

Mało popularne języki takie, jak chiński, japoński czy koreański ze względu na swoją unikalność też niosą za sobą wiele korzyści, ponieważ coraz więcej azjatyckich firm otwiera się na rynki zachodnie. W związku z tym znajomość tych języków niesie za sobą wiele korzyści.